Apie šautuvą, kuris turėjo iššauti

Kaip rašė rusų klasikas Antonas Čechovas apie turėjusį iššauti šautuvą, taip ir atsitiko. Kalbu apie Wizzair neįvykdytą skrydį iš Kutaisio į Vilnių. Niekada nesu ten buvęs, bet kiti mūsų tautiečiai, panašu, Gruzijos oru dar bent kelias dienas papildomai turės kvėpuoti. Aišku, Wizzair skelbia, kad keleivių saugumas yra aukščiau visko ir atsisako skrydžio dėl oro sąlygų Gruzijoje. Po tokiu aukščiausiu prioritetu slypi paprasta logika ir matematika.

Wizzair

Skrendant pirmyn į Kutaisį, orai nepasikeitė ir teko leistis Tbilisyje. Aišku, atskridusiems keleiviams organizuos transferį iš Tbilisio į Kutaisį ir kitą pirmadienį jie skris atgal namo taip, kaip ir planavo. Atsiranda klausimas, kodėl nebuvo suorganizuotas transferis iš Kutaisio. Viskas paprasta. Wizzair lėktuvas laukti 3- 4 valandas oro uoste tikrai negali, nes tai reiškia didelius nuostolius kompanijai. Reikia mokėti už papildomą transferį, reikia mokėti už stovėjimą oro uoste. Bet šis lėktuvas turi dar 2 reisus iš Vilniaus į kažkur ir atgal, todėl jį reikia gražinti į Vilnių. Kitaip papildomai teks mokėti laukiantiems vėlesnių skrydžių keleiviams, kurių per 4 segmentus yra netoli 800, maistą, gėrimus ir visą kitą, kas priklauso.

Aišku, lengviau „paaukoti“ tuos įstrigusius 200 keleivius Kutaisyje, gražinti jiems pinigus ar perkelti skrydį į kitą sekantį reisą. Ir niekas negali jiems nieko prikišti, nes Wizzair elgiasi pagal taisykles. Bėda tik ta, kad tas sekantis reisas yra net kitą pirmadienį. Wizzair paskelbė, kad dalina kuponus maistui ir nakvynei viešbučiuose, bet nereikia būti pranašu – tokios prabangos visą savaitę niekas negaus. Anot kito klasikinio personažo, skęstančiųjų gelbėjimas tampa pačių skęstančiųjų reikalu. Taigi, jau minėtas šautuvas, apie kurį visi pamiršo, paėmė ir iššovė. Ir iššovė taip stipriai, kad įtraukiamas Lietuvos ambasadorius Gruzijoje.

Nejau niekas nežinojo, kad kažkas panašaus gali atsitikti. Žinojo, bet nepagalvojo. Šiuo atveju, Gruzija yra unikali, nes anksčiau šia kryptimi tokio masto nusivylimo nebuvo. Bet užtenka prisiminti žemų kaštų oro bendrovių veiklą Lietuvoje ir susieti su aprašytu įvykiu. Galvoje kyla asociacijos apie sniegą Anglijoje, kai visas gyvenimas, įskaitant aviaciją, stoja ir kai ne tik lietuviai, bet ir visi kiti negali išskristi. Ką tada daro? Išdalina pinigus atgal keleiviams ar pakeičia skrydžio datą. Bet Anglija tuo ir ypatinga, kad pakeisti datą galima rytojui ar netgi vakariniam skrydžiui.

Aš neturiu statistikos apie atšaukiamus žemų kaštų oro bendrovių skrydžius, bet jų yra labai mažai bendrame kontekste, netgi labai mažai. Gal per metus ir susirenka kokie 15 – 20. Atsižvelgiant į tai, kiek Wizzair ir Ryanair vykdo skrydžių per dieną į Lietuvą ar iš jos, šis neįvykusių skrydžių skaičius gali nesiekti ir 0,1 proc. Bet, deja, taip atsitinka.

Ką daryti, kad galima būtų išvengti panašaus likimo? Galimi du variantai.

  1. Rinktis tradicinių kompanijų reguliarius skrydžius. Taip, tai ir kainuoja daugiau ir į Gruziją teks skristi su persėdimu, bet bus garantija, kad atsitikus panašiam įvykiui žmogumi bus pasirūpinta. Aišku, galima ir toje rūpyboje įžvelgti trukumus, bet ilgiau nei vieną naktį vargu ar teks praleisti parūpintame viešbutyje, nes arba pati oro bendrovė išveš arba tą padarys per partnerius.
  2. Pirkti neįvykusios / nutrūkusios kelionės draudimą. Tada bent jau neplanuotos išlaidos bus grąžintos. Vis vien tai neapsaugos nuo patirtų išlaidų pradiniame etape. Aišku, jos vėliau bus atgautos, bet žmogus turi leisti pinigus ir rinkti čekius pats.

Žmonių atmintis pakankamai trumpa ir po kelių savaičių niekas ir neprisimins tokio įvykio, koks nutiko lietuviams Gruzijoje, bet esmės tai nekeičia. Žemų kaštų oro bendrovės nepadės tokiose situacijose, geriausiu atveju pakeis datą. Kaip ir minėjau, tą galima kaip nors išgyventi, jei esi Anglijoje, Airijoje, Norvegijoje, kur skrydžių dažnis į Lietuvą yra aukštas. Bet skrendant į tokias šalis iš Lietuvos kaip Gruzija, Izraelis, Kipras, tikėtis pagalbos iš skydžio nevykdančio Wizzair ar Ryanair yra tiesiog naivu.

Kuo gali padėti Lietuvos ambasadorius Gruzijoje, nežinau. Greičiausiai, pasakys, kad daro viską, ką gali. Jei yra laiko, siūlyčiau laukti kito pirmadienio. Gruzijoje išlaukti savaitę yra pigiau, nei skubiai pirkti bilietą į Vilnių iš Tbilisio ar Kutaisio. Belieka palinkėti žmonėms kantrybės ir stiprybės.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s