Laikas pokyčiams Kauno TIC

Pagaliau įvyko permainos Kauno turizmo informacijos centre (TIC). Šiandien paskelbė, kad ilgametis šios įstaigos vadovas Sigitas Sidaravičus buvo atleistas po 15 metų vadovavimo. Priežastis formali – nepateisino lūkesčių. Bet, jei žmogus vadovauja įstaigai 15 metų, o tik dabar nepateisina lūkesčių, tai galima daryti išvadą, kad tie lūkesčiai kito per tuos metus. Sunku pasakyti ar V. Matijošaičio atėjimas į mero kėdę turi kažką bendro su tais nepateisintais lūkesčiais, bet naujam merui pradėjus dirbti, pasimatė rezultatai kitose veiklose, tad galima įžvelgti ir aukštesnę lūkesčių kartelę Kauno TIC’ui.

kaunas

TIC tikslai yra aiškūs – garsinti Kauną, didinti turistinį miesto patrauklumą bei informuoti miesto svečius apie turizmo paslaugas. Negalima neigti fakto, kad S. Sidaravičiaus kadencijoje buvo daug iššūkių. Per tuos 15 metų Kauno patrauklumui įtaką darė daugybė veiksnių, su kuriais teko skaitytis: Ryanair atsiradimas Kauno oro uoste, geležinkelio svarbos nykimas, atvykstamojo turizmo atgimimas ir nuopolis. Bet šie dalykai nuo pačio TIC nepriklauso, jie negali daryti įtaką tam. Bet kas tikrai šlubuoja TIC – tai savęs pateikimas bei vietos turizmo paslaugų suvokimas.

Geriausias savęs pateikimo atvejis buvo Kauno oro uoste. 2011 ir 2012 m. Kauno oro uostas buvo pilnas žmonių. Tada dar nelabai kas galvojo, kad Ryanair kels savo skrydžius į Vilnių, į Kauną skraidydavo ne tik emigrantų užpildyti lėktuvai iš Anglijos, Airijos ar Norvegijos, bet ir turistų pilni lėktuvai iš Suomijos, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos. Labiausiai tada stebino TIC filialo darbo principai. Normalu, kad žmogus, esantis oro uoste turi teikti informaciją apie Kauno lankytinas vietas, apgyvendinimo įstaigas ir kitą naudingą turistui informaciją. Bet ką daryti, jei to žmogaus nėra? Pasirodo, viskas yra daug pragmatiškiau. TIC darbuotoja ateidavo apie 10 ryto ir sąžiningai išbūdavo 8 valandas. Bet situacijos nesusipratimas yra tame, kad daugiausiai lėktuvų su turistais leisdavosi po 18 val., kai TIC filialo darbuotojos darbo laikas būdavo pasibaigęs. Iš vienos pusės sunku kaltinti TIC darbuotoją ar jos vadovą dėl lėšų trukumo antram darbuotojui, bet situacija buvo tragikomiška. Sumažėjus Ryanair veiklai Kaune tas vienas darbuotojas buvo galutinai iškeltas iš oro uosto, o vietoje jo atsirado įvairi reklaminė literatūra turistams, dar vėliau atsirado kompiuteris.

TIC darbas su vietos turizmo infrastruktūra irgi kelia nemažai klaustukų. Taip, jie žino muziejų darbo laiką, kaip iki jo nuvykti, turi gidų kontaktus, gali suorganizuoti ekskursija, gali patarti kur nakvoti. TIC viena iš veiklų yra turistų informavimas apie vietos turizmo išteklius, bet pats TIC nepatrauklus, ant langų informacija, daugiausiai, lietuvių kalba. Atsimenu, dar buvo žemėlapiai laikraščio dydžio, kur centras net nebuvo padidintas, o objektai neišskirti, dėl ko turistai turėdavo daug vargo siekiant suprasti šių žemėlapių paskirtį.

Iš esmės, TIC seniai nustojo būti ta struktūra, kuri turėtų viešinti Kauną ir didinti patrauklumą. Jis atlieka funkcijas, kurios dabar jau nebėra aktualios turistams, nes jie patys gali rasti reikiamą informaciją. Tad sunku kaltinti S. Sidaravičių lūkesčių nepateisinimu. Aš abejoju, kad sekantis TIC vadas galės padaryti kažką, kas padarys Kauną patrauklesnį turistams. Šiuo atveju, TIC vadovo vaidmuo turi būti kitoks. Jis turi jausti “pulsą” ir daryti didelį marketinginį darbą Lietuvos mastu.

Tuo pačiu svarbu daryti pokyčius tose kritinėse vietose, kur jos reikalingos. Kaip pavyzdį galima pateikti IX forto pasiekiamumo problemą. Nebūtina ten siusti autobusų kas 15 minučių, bet kartą į valandą, muziejaus darbo laiku, koks vienas autobusas gali ten užvažiuoti. Aišku, UAB “Kauno autobusai” gali tvirtinti, kad nėra žmonių srauto ta kryptimi, o muziejus gali teigti, kad srautas atsiras kartu su autobusais. Šioje vietoje TIC turėtų būti suinteresuotas spręsti šį klausimą, nes  IX fortas yra vienas iš kelių objektų, kurie garsina Kauną ir formuoja mažą, bet pastovų, turistų srautą į Kauną.

Tokiu būdu TIC turėtų tenkinti viešą interesą lokaliu mastu, o ne išradinėti dviračio. Akivaizdu, kad Vilniaus artumas atima iš Kauno turistus, bet TIC turėtų pasirūpinti atvykstančių turistų gerove ir inicijuoti turizmo infrastruktūros pokyčius, kurie maksimaliai palengvintų ir supaprastintų turisto laiką, skirtą Kaunui.

7 komentarai “Laikas pokyčiams Kauno TIC

  1. TIC pozicionavimas visoje Lietuvoje yra problema, kaip ir jų nedarbas savaitgaliais mažesniuose miestuose nesezono metu, lygtais žiemą niekas nekeliauja. TIC yra biudžetinė įstaiga, todėl jam neprivalu generuoti pajamas ir todėl požiūris biurokratinis- darbas baigtas tada kada baigtas, jokie skrydžiai nesvarbūs. Čia manau dėl lėšų papildomiems etatams neskyrimo.

    Man labai padarė įspūdį, kai atvykome į Krokuvą traukiniu, ten stotyje uniformuotos merginos kaip tinklu gaudė turistus, klausinėjo ar turime nakvynę, dalino žemėlapius, buvo kilnojamas stendas su brošiūromis.

    Patinka

    • Manyčiau, kad ir pačios turizmo įmonės nėra linkusios bendradarbiauti su TIC, nes iš to nėra naudos. Jei būtų nauda, tada pasirūpintų ir etatais ir pinigais. Iš kitos pusės, nemanau, kad turistų srautas užtikrina tinkamą darbo krūvį. Vilniuje arba pajūryje sezono metu gali būti kitaip, bet visvien tai neskatina imtis papildomų iniciatyvų verslo atstovų su TIC. Todėl TIC ir išlieka tokiu duomenų banku, į kuriuos kreipiasi tie žmonės, kurie negeba rasti atsakymo internete. O tai, kad TIC turi stiprinti miesto patrauklumą turistams yra utopija, bet, matyt, ir dėl to galvos lekia

      Patinka

      • Sakyčiau, kad žmogui, kuris išbuvo 15 metų savo poste, rinkimų baigtis neturėtų taip stipriai rūpėti. Greičiausiai, netenkino rezultatai. Aš manau, kad šiose pareigose turėtų būti dažnesnė rotacija, nes Kauno TIC, iš šalies žiūrint, pasidarė perdaug statiškas

        Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s