Apie geležinkelio maršruto Balstogė – Kaunas perspektyvą

Vakar perskaičiau straipsnį apie tai, kad traukinio į Lenkiją reikės laukti iki vasaros, nors dar rudenį buvo žadama, kad Kauną su Balstogę geležinkelis sujungs pavasarį. Kaip ten bebūtų, geležinkelis yra svarbi transporto infrastruktūros dalis, ir man norėtųsi, kad ji būtų pilnai išnaudojama. Todėl man sunku suprasti planuojamą sprendimą paleisti traukinį tarp Lietuvos ir Lenkijos tik savaitgaliais. Šiai dienai Lenkijos kryptimi nuvykti autobusu nėra sudėtinga – atmetus susisiekimą oru, iš Lietuvos kasdien vyksta daug autobusų į Lenkijos miestus. Aišku, tarp pagrindinių krypčių stipriai pirmauja Varšuva, bet galima pasiekti ir kitus didelius miestus: Gdanską, Vroclavą, Krokuvą Balstogę, Liubliną, Poznanę ir kt. Kelionės autobusais turi savo kontekstą, todėl sprendimas naudoti keleivinį traukinį savaitgaliais, mano nuomone, nėra racionalus.

railway

Lietuvoje geležinkelio transportas nėra taip gerai išplėtotas, kaip Lenkijoje ar kitose valstybėse, todėl pas mus nėra tradicijų keliauti geležinkeliu. Lietuva yra maža šalis, kur daug kas turi savo transportą ar naudojasi autobusais. Todėl, sakyčiau, planuojamas maršrutas tarp Kauno ir Balstogės daugiausiai būtų skirtas užsienio turistams, kurie mieliau naudotųsi traukiniu, nei autobusu. Ir tokių yra tikrai daug. Užtenka prisiminti tuos laikus, kai iš Vilniaus į Varšuvą kasdien vykdavo traukiniai. Prieš 15 metų buvo labai patogus tiesioginis naktinis traukinys su miegamomis vietomis, vėliau jį pakeitė dieninė 3 traukinių kombinacija su persėdimais Šeštokuose ir Suvalkuose. Nežiūrint į tai, kad reikėjo sugaišti kelionei virš 9 valandų, šis maršrutas buvo populiarus tarp turistų. Ir nepasakyčiau, kad kaina gerokai skyrėsi nuo kelionės autobusu.

Šiuo atveju, jei žmogus nuspręstų keliauti traukiniu tarp Varšuvos ir Vilniaus, jam vis tiek reikėtų daryti persėdimus Balstogėje ir Kaune. Svarbiausia, kad būtų galimybė įsigyti 1 bilietą, su kuriuo būtų galima važiuoti iki Vilniaus, ir patogus persėdimų tvarkaraštis, kad nereikėtų ilgai laukti. Manau, jei būtų kursuojama kasdien, jis sulauktų daugiau keleivių maršrutu tarp Varšuvos ir Lietuvos, nei keleivių tarp Balstogės ir Kauno. Sunku pasakyti ar galimybė pasiekti geležinkeliu Vilnių iš Varšuvos sugeneruos didesnį turistų srautą tarp Lenkijos ir Lietuvos, bet savo keleivį šis maršrutas atrastų.

Ką gali išlošti lietuviai turint kasdienį susisiekimą geležinkeliu iki Balstogės? Be progos aplankyti Balstogę, sakyčiau, atsirastų patogesnė galimybė pasiekti kitus Lenkijos regionus. Kadangi dauguma autobusų maršrutų iš Lietuvos yra orientuoti į Varšuvą, kitus Lenkijos regionus, daugiausiai, galima pasiekti keičiant transportą Varšuvoje. Tai logiška, jei reikėtų vykti į Sčeciną ar Opolę. Bet vykti į Liubliną ar Žešuvą per Varšuvą yra neracionalu, juo labiau, kad vykdomas tomis kryptimis autobusų susisiekimas iš Lietuvos nėra patogus (į Liubliną vyksta autobusas 3 kartus per savaitę ir atvyksta naktį). Šiuo atveju maršrutas iki Balstogės galėtų tapti patogiu tranzitiniu tašku vykstant į rytinius Lenkijos regionus. Balstogę dabar galima pasiekti autobusais iš Lietuvos, bet atvykimo laikas į Balstogę yra labai nepatogus tolimesnei kelionei: atvykstama vakare arba naktį. Todėl, jei planuojamo traukinio atvykimas į Balstogę būtų dienos metu, manau, keleiviai galėtų nemažai išlošti, juo labiau, vietos kelionės Lenkijoje nėra brangios.

Bijau, savaitgalinis Balstogė  – Kaunas traukinio reisas turės neigiamas pasėkmes. Visų pirma, jis nebūs plačiai žinomas. Taip, jį pastebės Bastogės, Augustavo, Suvalkų, Marijampolės ir Kauno gyventojai, kur bus daromi sustojimai. Ir viskas. Taip pat abejoju, kad bus prasmė pardavinėti bilietą tarp Varšuvos ir Vilniaus reisams, kurių būtų keli per visą savaitę.

Bet visi šie pamastymai įgauna prasmę tik tuo atveju, jei būtų kasdienis traukinys tarp Balstogės ir Kauno. Galiu daryti prognozę, kad esant traukinio susisiekimui tik savaitgaliais, jį ištiks mūsų geležinkelio liga – keleivių trūkumas.

10 komentarų “Apie geležinkelio maršruto Balstogė – Kaunas perspektyvą

  1. Balstogėje esu buvusi, likau sužavėta. Dabar dėliojamės Gdanską, bet kai Ryanair kainos tokios, tai į Gdanską iš Varšuvos reikia skristi (50 min, 3-7 EUR į vieną pusę, pigiau grybo).

    Patinka

    • Gdanskas labai vertas apsilankyti. Aplamai tas kraštas yra vienas didelis įdomus turizmo objektas. Ten veža ir naktinis autobusas iš Lietuvos kas antrą dieną už 30 eur. Aišku, ieškant nuotykių galima vykti iki Varšuvos, paskui į Modlino oro uostą ir iš ten skristi. Buvau maloniai nustebintas, kad Modlino oro uostas yra labai patogiai pasiekiamas iš Varšuvos.

      Patinka

    • Taip pat aš esu įsitikinęs, kad Lenkija lietuvių nėra gerai pažinta. Ji ilgą laiką buvo traktuojama kaip tranzito šalis, tuo tarpu jos kultūrinis paveldas yra labai turtingas, o turizmo infrastruktūros klausimais Lietuvai reikėtų daug ko pasimokyti iš mūsų kaimynų

      Patinka

    • Tai Toks autobusas maršrutu Vilnius – Gdanskas, kursuoja kas antrą dieną. Sezono metu kasdien. Gotikos pilis šiaurės rytų Lenkijoje labai verta pamatyti. Iš visų man teko lankytis tik Malborko pilyje, o pravažiuoti teko pro Lidzbark Warminski, Orneta ir kitų miestelių pilis. Bijau, kad savarankiškai organizuoti kelonę per pilis be savo transporto būtų sudėtinga. Tikėtina, kad vietoje galima nupirkti turą

      Patinka

    • Naktinis Toks autobusas yra geras sprendimas, bet blogiausia tai, kad naktį nieko nesimato, nors jis važiuoja per labai gražias vietoves, pravažiuoja ir kelias pilis. Bet tą matyti reikia dieną.

      Patinka

  2. Jeigu pavyks pagauti Lux akciją, tai mums 40 EUR žmogui kainuos kelionė autobusu į Varšuvą ir atgal ir skrydis. TOKS šiuo atveju nelabai lankstus.

    Patinka

    • Dar kaip variantą ten nuvykti galima su Wizzair. Treciadieniais yra patogi jungtis iš Vilniaus per Malmę. Užima apie 6 val, o kaina apie 20 eur. Atgal, deja, taip nesigauna. Varant per Varšuva + skrydis VMI – GDN dar reiktų įskaičiuoti po 5 eur kelionei iki WMI oro uosto. Tada gautųsi ne po 40, o po 50 eur :).

      Patinka

  3. shuudas toji varshuva…ir Balstoge KIOSKELIUOSE paskendes “miasto“….TACIAU: GDANSKAS YRA ISTIES SAUNUS MIESTAS!!! Vat ir GELEZINKELIUS turetu dominti marsrutas GDANSKAS – KAUNAS. cia tai būtu JEGA ! Negana to, KAD GDANSKAS ( Arba DANZIG – kitas populiarus sio miesto pavadinimas) yra grazus, jaukus miestas SU puikiu senamiesciu, is ten dar galima pajurio Traukiniu isvykti BERLYNO link per SHTETINA. Ir tai nera moksline fantastika – specialus turistiniai traukiniai su vokieciu turistais atvykdavo iki ELKIO. O Elkas – ranka paduoti – cia pat salia Suvalku. Tiesa, traukinukas Suwalkai – Elkas( einantis per Olecka) labiau primenu musu Aukstaitijos siauruka…bet bukime biedni, bet teisingi – tai isties nedidele atkarpele, o ja rekonstravus – KAUNAS butu sujungtas su Berlynu per GDANSKA – nebelaukiant ir RAIL BALTICA baigiamuju darbu….

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s